HUNicum Mediterranean Sea Challenge

2009. július 24-én útjára indul a HUNicum Mediterrian Sea Challange, melynek keretében válogatott fiatalok Spanyolországból (Szicília és Korfu) érintésével Gergő Kapitány vezetésével újra magyar vízre hozzák a Dr. Kumhó nevű vitorlást.

Naptár

27 28 29 30 31

Képek (véletlen sorrendben)

Friss topikok

• Sün77: G Kapitány hajója kéthete lassan hogy partot ért és erről sehol egy szösszenet. Sok bold boldogsá... (2015.10.15. 21:31) 2015 augusztus 23.II
  • Bitang Inas: maxigratuláció (2015.08.26. 21:56) 2015. augusztus 20-21.
  • Sün77: Az az unicum -os mindent visz (2015.08.24. 22:23) 2015. augusztus. 22
  • Sün77: Boldog születésnapot (2015.08.22. 18:41) 2015. augusztus 19.
  • Sün77: Szia G Kapitány! Az okés, hogy sikálod a sikát, de a letojod az olvasókat az már nem elfogadható. ... (2015.06.03. 00:21) 2015. Május. 27. Punat

Szicília partjainál

2009.08.04. 20:54 G Kapitány

Utunkat Ustica szigetére kezdetben 2-es dél keleti majd 3-as déli szél jellemezte, az előrejelzésnek megfelelően. A hullámok így eleinte célunk, majd Afrika felől érkezve nyaldosták a hajónk elejét, oldalát. Sajnos mikor a hajónkra oldalról érték a hullámok jócskán kaptunk belőle a fedélzetre, ezért ennek a szakasznak az esti vitorlázása viharruhás szakasz lett. Nem a hűvös idő, hanem a sok víz miatt. Ustica szigetet terveinknek megfelelően, a délelőtti órákban értük el. A kikötő kapacitása nagyon kicsi a szigetre érkező hajók számához képest, ezért a nyugi part mellett több fix telepítésű bolyát helyeztek a védett öblökbe. Miután nem sikerült a kikötőben helyet találnunk elhajóztunk egy kis szélcsendes öbölbe és horgonyt vetettünk a pihenő és javító napra. A napsütésben készültünk neki a fokvitorla javításának ami, mint később kiderült csak seklijét dobta a tengerbe és nem szakadt el. Előző délután a déli szeles utazásunk közbe egyszer csak elkezdett bufogni a fokvitorla, amit a kötélzet állításával nem tudtunk megszüntetni, ezt követően megvizsgáltuk a vitorlát és láttuk, hogy elszabadult a felső sarka. Balázs és Rigó felhúztak az árboc csúcsára, hogy orvosoljam a problémát. Itt kell megjegyeznem már 12m magasságból is parányinak tűnik a vitorlásunk.
A sikeres árbocmászás követően jó nagyot búvárkodtunk a tenger kék habjai alatt és néztük az apró halak, élőlények forgatagát. Délután 4 körül visszaandalogtunk a kikötőhöz. Balázs és Rigó partra ugrott, hogy kikötőhelyet keressen, míg én egy bolyán vártam jelentkezésüket. A szigeten az angol nyelvet inkább a fiatalok beszélik, de a kikötőben nem dolgoznak fiatalok. A kezes lábas olasszal olyan jól boldogultak, hogy mindenki adott nekik névjegykártyát, bár nem beszélnek angolul. A kikötésünk után megpróbáltunk tusolót keresni ez nem sikerült, bár többen próbáltak segítségünkre lenni eredménytelenül. Végül a hajó farán lévő tusolót használtuk sótalanításra. Tisztán és felfrissülve indultunk neki a pici város dimbes-dombos utcáinak, hogy megtaláljuk vacsoránk színhelyét. Rövid városnéző séta után vacsoráztunk egy finomat, majd visszamentünk a kikötő fölött álló teraszos vendéglőbe. Pár pohár limoncello megízlelése után megismertettük vendéglátóinkat a magyar Panyolai szamóca pálinka és az Unikum selymes varázsával. A varázslat sikerült, mert mint említették, ketten tudnak csak angolul, ennek ellenére jó hangulatú diskurzus folyt köztünk a Kikis bár teraszán. Nyugovóra térésünk után nem túl sokáig élvezhettük a pihenés édes örömét, mert Messinai szoroshoz vezető szakasz újabb közel száz mérföld.

Augusztus 4. Ustica – Messina

A következő száz mérföldet tükör sima tengeren kezdtük és kora délutánig szél és hullám mentes tengeren haladtunk Alicudi szigetéig. Az időjárásnak köszönhetően pihenéssel töltöttük utunk eddigi szakaszát.
Este megálltunk egy rövid pihenőre Alicudi szigeténél, hogy a tegnapi nap fáradalmait lemossuk magunkról és vacsorát készítsünk. A mai menü gulyásleves, ahogy még nem ismertük. A sziget csodálatos, bár az itt élőknek nem lehet könnyű. A sziget domborzati viszonyait felmérve megállapítottuk, hogy a legfontosabb közlekedési eszköz a szamár.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskaz 2009.08.04. 22:15:32

na, akkor usticiával nyertem!! minden jóból kihagytak ezek a barátok. se árbócrahúzás, se pálinka megosztás nem volt az út első szakaszán!
legközelebb én is erre a szakaszra megyek, itt kicsit több a kocsma, mint a tengeren töltött éjszakák száma!
G! ha tehetitek, ne pálmát hozzatok, hanem szamarat, sokkal jobban használható!

kiskaz 2009.08.04. 22:26:18

ha most folymatosan part mellett hajóznak, akkor elképzelhető, hogy legközelebb megadják a pihenés koordinátáit? fel lehetne tölteni, és akkor mi is pontosan tudnánk, hogy hol vannak.
rigóék hozzák haza a fotókat!
remélem volt lehetőségük kapitány-lobogót lefotózni, ha nem akkor szeretném kérni, hogy holnap, 2009. aug. 5-én ismételjék meg a mutatványt, majd G vigye fel a gépet és Ő is fotózzon lefelé, hoyg a kiszolgáló-drukkoló-vágykozó csapt is átélhesse a helyzetet!

kiskaz 2009.08.05. 10:11:08

megnézhetnék a következőt:
hu.wikipedia.org/wiki/Taormina
számításaim szerint Cataniáig csak 50 nm van hátra, ezt 10 óra alatt meg tudják tenni. lesz egy egész napjuk Cataniában! csodálatos. remélem felmennek az Etnára.
hu.wikipedia.org/wiki/Catania
hu.wikipedia.org/wiki/Etna
VT! nektek sem kellene azonnal kifutni! a pénteket rászánhatnátok egy kis hegymászásra

vitorlázós tündérkirálylány 2009.08.05. 11:01:07

@kiskaz: Ma este kikötnek Taorminában és ott éjszakáznak. Szerintem ismerkednek ismét a helyi nevezetességekkel :-)
Mi semmiképp nem indulunk tovább 7-én Szicíliából, mert Pjotr csak 8-án érkezik, meg egyébként is: a fiú-lány ivararány kicsit más lesz, mint a bevezető szakaszon, és nekünk azért vannak terveink... Aztán majd G kaptiány eldönti, h mihez van kedvünk. Egyébként pedig: www.etnaexp erience.com - mi erre szavazunk...