HUNicum Mediterranean Sea Challenge

2009. július 24-én útjára indul a HUNicum Mediterrian Sea Challange, melynek keretében válogatott fiatalok Spanyolországból (Szicília és Korfu) érintésével Gergő Kapitány vezetésével újra magyar vízre hozzák a Dr. Kumhó nevű vitorlást.

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Képek (véletlen sorrendben)

Friss topikok

  • Sün77: G Kapitány hajója kéthete lassan hogy partot ért és erről sehol egy szösszenet. Sok bold boldogsá... (2015.10.15. 21:31) 2015 augusztus 23.II
  • Bitang Inas: maxigratuláció (2015.08.26. 21:56) 2015. augusztus 20-21.
  • Sün77: Az az unicum -os mindent visz (2015.08.24. 22:23) 2015. augusztus. 22
  • Sün77: Boldog születésnapot (2015.08.22. 18:41) 2015. augusztus 19.
  • Sün77: Szia G Kapitány! Az okés, hogy sikálod a sikát, de a letojod az olvasókat az már nem elfogadható. ... (2015.06.03. 00:21) 2015. Május. 27. Punat

2011.02.03

2011.02.04. 02:14 G Kapitány

Otthonfagyoskodó Ti!

A mai napon segítségeteket kérjük! Dízelmotornál a fordulatszám mérő hova van bekötve? Az elméleti helyek érdekelnek, a motor egyébként egy öreg 4 hengeres Perkins. Fontos lenne a segítségetek.  A napom nagyon rosszul indult. Reggel a szokásos fedélzeti sétám után vettem észre, hogy a lábszáram úgy néz ki, mint ha kint hagytam volna a szúnyogok seregének lakomára. Kicsit jobban megvizsgálva, rá kellett ébredne nekem már volt ilyen sok kicsi hólyagos csípésű fenevaddal dolgom. A vajdasági kalandomon szenvedtem 14 sebet tőlük egy este. Galikával nagyon bízunk a téves diagnózisba, holnap reggel kiderül, egyelőre lelkesen vakarom őket. Ma egyébként bekerült a konyhapult a helyére és megfejtettük a motorindító panel és a motor közötti kábel dzsungel rejtelmét. Galika még gázkazánt is szerelt 8 ezer kilométerre, Ő ilyen ügyes. Ma a barátain már a hajó korlátkötelére és kikötő oszlopaira szálltak, ez rossz jel. Igaz Szicíliát is túléltem. Ma a kék madarunk is egész a stég feléig merészkedett reggel. Délelőtt a német kenu csapat edzését hallgattuk, még mindig ronda, ahogy a németek ordibálnak, de furcsa volt német szóra felfigyelni. A vacsorafőzés ma újabb kihívás elé állított minket, klasszikus főzés rizs készítése hőlégfuvon amin kb. 30 perc alatt forr fel a víz. ezután az átkelés már gyerekjáték. Már úgy kezeljük ez, mint egy nagy edzőtábort csak még nem tudjuk, mire edzünk. Zárom a mai esemény beszámolót, holnap újult erővel.

G. Kapitány & Galika

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hunicummsc.blog.hu/api/trackback/id/tr892637332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.02.04. 09:10:05

Szia Gergő!

Saját gondolataim megerősítése céljából konzultáltam egy motoros szaki ismerősömmel is, aki megerősítette az elképzelésemet, és az alábbi segítséget adhatom:

1- A motorhoz menő vezetékköteg, (szakzsargonban ugye korbács) az alábbiakból kell (kellene) hogy álljon: Önindító vezetékek (2 vastag), generátor vezetékek (2 vastag), olajnyomásmérő és vízhőfok jeladók vezetékei (1-1 vagy 2-2 db) és a fordulatszámmérő vezetékei (ez is vékony) Kövessétek a kábeleket és amelyik vékony nem a blokkba szerelt gombákra van kötve, az lesz a fordulatszámmérőé.
2- Ha ilyen vezetéket nem találtok, akkor a kihajtás motor főtengelyén a lendkerék előtt, vagy mögött, illetve az irányváltó benemeti oldalán keressétek.
3- Ha mindez sikertelen, akkor utólag beszerelt elektromos jeladó bárhol lehet a sebváltótól a tömbszelencéig a tengelyen.

Szerintem ezeken túl vagytok már, de azért remélem, hogy segíthettem egy kicsit.

Jó munkát! Éljenek az ornitológus hajóépítők!
Sün

Sün77 2011.02.04. 09:12:09

Azt megmondaná valaki, miért van az, hogy a friss topikoknál látom a mai bejegyzésemet, de itt nem?
Sün

Sün77 2011.02.04. 09:13:57

Megjött! Csak idő kérdése volt.
Előző kérdésem tárgytalan.
Tényleg igaz a mondás, hogy az idő mindent megold.
(Kivéve a csavarkötést, mert az berohad idővel)
Türelmetlen egy állatfajta ez a sün.

Viszlát mindenki!

vitorlázós tündérkirálylány 2011.02.04. 10:46:45

Én olyan, de olyan nagyon szívesen segítenék a motor szerelésében... De hát... khmmm..., mint tudjuk a fűtéssel sem bírok. De valami baj lehet velem, hogy a győri fűtéssel is játszadozni kellett (de azt elvileg megszereltem), viszont a jósvafői kazánnal nem bírok. Tegnap este volt melegvíz is meg a radiátor is forró volt - kb. fél órán keresztül, majd a kazán ismét leállt és villogott rajt egy piros izé. Úgyhogy Galika, ennyit a távsegítségről - meg a helyi erő hozzáértéséről. Ma elvileg Miskolcról érkezik a segítség. Ha nem, akkor hétvégére szállodalakók leszünk a Balhéval.
Kihívás egyébként ez a munkahely itt, mert már egy csomó mindenben hihetetlenül sokat fejlődtem. ma azt indokoltam 3 oldalon keresztül, hogy a vízpótlásos eljárás a Bodrogzugban miképp befolyásolja a gyalogakác terjedését. Ez az a pályázat, aminek az ütemezését újra kellett terveznem, mert a halak ívási idejét elfelejtettem betervezni... És már a lépcsők szerkezeti kialakításához is hozzá tudok szólni :-) Úgyhogy... Nem is hiányoztok annyira ;-)

Sün77 2011.02.04. 21:06:27

Öreg hajósoknak nem is kell fordulatszámmérő.
A hajótest rezgéseiből tudják a tutit, amikor a fogyasztás és a teljesítmény optimálisan alakul.
süti beállítások módosítása