HUNicum Mediterranean Sea Challenge

2009. július 24-én útjára indul a HUNicum Mediterrian Sea Challange, melynek keretében válogatott fiatalok Spanyolországból (Szicília és Korfu) érintésével Gergő Kapitány vezetésével újra magyar vízre hozzák a Dr. Kumhó nevű vitorlást.

Naptár

május 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Képek (véletlen sorrendben)

Friss topikok

  • Sün77: G Kapitány hajója kéthete lassan hogy partot ért és erről sehol egy szösszenet. Sok bold boldogsá... (2015.10.15. 21:31) 2015 augusztus 23.II
  • Bitang Inas: maxigratuláció (2015.08.26. 21:56) 2015. augusztus 20-21.
  • Sün77: Az az unicum -os mindent visz (2015.08.24. 22:23) 2015. augusztus. 22
  • Sün77: Boldog születésnapot (2015.08.22. 18:41) 2015. augusztus 19.
  • Sün77: Szia G Kapitány! Az okés, hogy sikálod a sikát, de a letojod az olvasókat az már nem elfogadható. ... (2015.06.03. 00:21) 2015. Május. 27. Punat

Szeptember vége

2009.09.29. 13:07 G Kapitány

Szeptember 23-24-25-26

23.

Az egész napunk teljes nyugalommal telt. A kadétok megtanulták a legfontosabb kötél csomókat, ez nagy vigadalmat okozott a fedélzeten. A délelőtt programja volt még a bevásárlás a nagy út előtt, ebben segítségünkre volt Éva, aki már jól ismerte Guviát. A nehéz vásárlás után, hogy kipihenjük a fáradalmakat és lemossuk az út porát, a kis csapat egy jó nagy fürdőt vett néhány sör társaságával. A fürdő utáni pihenőnk hamar véget ért, mert Thomasz és Éva meghívtak minket egy kis búcsúbeszélgetésre. Innét utunk már a jól bevált Poco-Loco-ba vezetett, hol vártuk Balázs érkezését, hogy megigyuk az utolsó áldomást.

Az áldomás elfogyasztása sikeres volt, miután Balázs megérkezett. Hosszas megbeszélés után megegyeztünk, reggel indulunk. Hazafelé úton még útba ejtettünk egy kis sarki bárt, ahol maradandó emléket hagytunk a plafonról lógó pénzek közé, tűztünk egy magyar ezrest aláírva. Ezt a kis kocsmát 23 éve működtetik és az óta teszik a pénzeket a plafonra. A hajóhoz érve az álláspontok, változtak és a szép Gouviát 3 órakor elhagytuk és elindultunk Montenegróba.

24.

3 és 5óra között a legénység kimerítő oktatást kapott az éjszakai vitorlázás, hajózás rejtelmeiből. Az oktatás után megtettük a beosztást és elkezdődött az őrség. Az este teljes nyugalomban telt. A következő nap folyamatosan borult volt az ég és többször szemerkélt az eső és végig hát- és háromnegyed szél volt. Az első napsütés Albániba középső részénél talált meg minket. Kihasználva a szép időt, belhajóztunk egy kis öbölbe, ahol megebédeltünk.

Az ebéd hagymaleves és fokhagymás tejszínen futott garnéla aldante spagettivel, könnyű spanyol fehérborral. Indulásunk után derült ki, tőlünk pár száz méterrel három soros bunkersor és alatta egy hatalmas tengeralattjáró bunker kijárója volt, nem volt őszinte a mosolyunk és gyorsan elvitorláztunk tovább. Az este nyugodtan indult.

25.

Az este első részét Balázs és Wili kezdte. 2 órakor Én és a Bitang inas vette át az őrséget.

Nagy szerencsénk volt az idővel, mert a szél félszélre fordult, így 2 óra gyönyörű 7.2 csomós vitorlázás következett. A szél gyengülése után motort indítottunk és az első komolyabb irányváltás után mikor visszatértünk az eredeti útirányunkhoz, leállt a motor. A hiba feltárása után 2 órás javítás következett. A hiba gázolajszűrő dugulás volt. Az út további része már nyugodtan telt és 3 órakor elértük Bár városát. Az országba belépést Balázs tapasztalatai szerint simán, 3 órán belül teljesítettük. Becsekkolás után a legénység bement a városba, gondűző látogatásra. A kapitány egy neocitrán után nyugovóra tért.

26.

A hajó takarítása és leszerelése volt a feladat, utána picit kimentünk megnézni a várost.

Most zárom a Mediteran See Challange-ot holnap hajnalban indulunk haza.

Barátaim, kedves olvasók. A Kapitány és Legénységem és már Bitang Matróz nevében reméljük, e pár bejegyzéssel sikerült felkeltenünk érdeklődéséteket a vitorlázás iránt és a következő években együtt töltünk pár hetet a Tengereken.

Jó szelet!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hunicummsc.blog.hu/api/trackback/id/tr131415396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2009.09.29. 21:10:23

Captain Geriből előtőrt a pedagógus. A Dr. Kumhó egészen oktatóhajó jelleget öltött a napokban az eddigi Szot üdülőhajó státusszal ellentétben (Vass T. után)

Remélem mielőbb látom őt élőben is. Már megposhadt volna a találkozóra félretett söradag, ha nem ittam volna meg másokkal.

Sün

Bitang Inas 2009.09.29. 21:25:44

Na majd ha a hazatérés sokkját kihevertem megírom ám én is a sztorit, kicsit máshogy....
Az én szemszögemből pl. a motorszerelés nem lesz ám lerendezve egy mondattal, de nem ám!

Sün77 2009.11.01. 21:14:43

Szia Captain!
Attól, hogy szárazföldi patkánnyá avanzsáltál, még kíváncsiak vagyunk a gondolataidra, történeteidre. Hát ne tarts magadban semmit!

Sün

Sün77 2010.02.16. 19:53:18

Captain Gery!

Van egy kalibrációhibás gps-em 135 fokot csal nyugatra. Érdekel?

Jó szelet! Sün

vitorlázós tündérkirálylány 2010.02.18. 08:36:27

Ez úton értesítem az érdeklődőket, a kíváncsiskodókat, és legfőképpen az ismét a partról irigykedőket, hogy G kaptány percekkel ezelőtt megérkezett. És oda,ahová indult :-)
süti beállítások módosítása