HUNicum Mediterranean Sea Challenge

2009. július 24-én útjára indul a HUNicum Mediterrian Sea Challange, melynek keretében válogatott fiatalok Spanyolországból (Szicília és Korfu) érintésével Gergő Kapitány vezetésével újra magyar vízre hozzák a Dr. Kumhó nevű vitorlást.

Naptár

27 28 29 30 31

Képek (véletlen sorrendben)

Friss topikok

• Sün77: G Kapitány hajója kéthete lassan hogy partot ért és erről sehol egy szösszenet. Sok bold boldogsá... (2015.10.15. 21:31) 2015 augusztus 23.II
  • Bitang Inas: maxigratuláció (2015.08.26. 21:56) 2015. augusztus 20-21.
  • Sün77: Az az unicum -os mindent visz (2015.08.24. 22:23) 2015. augusztus. 22
  • Sün77: Boldog születésnapot (2015.08.22. 18:41) 2015. augusztus 19.
  • Sün77: Szia G Kapitány! Az okés, hogy sikálod a sikát, de a letojod az olvasókat az már nem elfogadható. ... (2015.06.03. 00:21) 2015. Május. 27. Punat

Mallorca kipipálva!

2009.08.01. 22:44 G Kapitány

Miután Gábor éberségének köszönhetően a reggeli indulás megvalósult, kicsúsztunk a Mallorca-i kikötői zárlat alól. Ami meghiúsította volna az egész túra sikerét. Miután elhagytuk a tükörsima vizü kikötőt, egy nyugodt, gyakorlatilag szél és hullám mentes motorozásos tengeri nap vette kezdetét. Ez az idő arra inspirálta a legénységet, hogy meleg, a konyhánkban készült ételt vegyünk magunkhoz. Az alapanyagok lehetővé tették a legmagasabb igényeket is kielégítő menü összeállítását. Az alapanyagok: Sok hagyma, napraforgó olaj, szikkadt baguette, zacskósleves 1, zacskósleves 2, konzerv sonka, angol marhahúskonzerv, sűrített paradicsom, trikolor spiráltészta, némi fűszer.
 A menü: brusetta ala Dr Kumho, erősleves HUNikum módra, Challenge ragus pásztek kapitány módra, paprika között érlelt mogyorós mosusz. Az étkezést hűtött pohárban szervírozott HUNI-Unicummal indítottuk és hűtött Veltins sörrel zártuk.(Jellemző a beszerzésre, hogy német sört bírt venni!)
A kellemes, szép környezetben eltöltött ebédvacsora után a legénység kényelmesen készült az éjszakára.
Az este első felében a hold, a második felében a gyönyörű csillagos égbolt világította be a tengert. Ezen estén már a legénység kezdett aggódni, hogy miféle tengeren vagyunk, hiszen egyetlen hajót sem láttunk egész nap. Bíztunk benne, hogy éjszaka jobban észrevesszük a hajókat. De eggyel sem találkoztunk. Második nyíltvízi napunkon megérkezett a várt északi szél mitől a legénység fele meg akart fagyni. Ezen a napon a menü a következő volt, a fenti alapanyagokból. Gulyásleves hajós módra, grenadir mars, paprika között érlelt mogyorós mosusz és az elengedhetetlen védőital páros az ebéd előtt és utána.
Délután csendes vitorlázással telt, nyugalmunkat csak fél órára zavarták meg. Azok a fránya delfinek itt úszkáltak, ugráltak, sípoltak körülöttünk, persze, hogy lázba jött az egész kiscsapat. A delfinek kis játéka után a délután és este is csendes és sima volt. Hajnalban újabb látogatás tettek rövid időre a delfinek, hogy felrázzák a hajnali őrséget.
A délutáni foglalkozás tárgya 6,5 csomós sebességnél az "Ember a vízben" feladat gyakorlása volt, élesben... Bővebb információk Balázstól szerezhetőek be!
A napi szokásos tengeri lubickoás után Gábor a kék lavort kémlelve megjegyezte: "Olyan bezártság-érzetem van!"
Reggel 7 körül feltűnt a párás horizontról Szardinia szigete. Partmenti hajózással 3 óra táján kötöttünk ki Cagliari kikötőjében. Gyors tisztálkodás és átöltözés után este 7 körül indultunk felderíteni a várost.
Először egy kis hangulatos utcai kiskocsmában ismerkedtünk frizante borok selymes ízével. Ezt követően folytattuk utunkat az óvárosba, ahol a helyiek vendégszeretetét élvezhettük, négyfogásos vacsora keretében. Eme fenséges gasztronómiai csemege a következő sorrendben került elénk az asztalra.
Előételek: ruszli jellegű tengeri halfilé, ecetes gyöngyhagyma, sült zöldségek, fekete kagyló paradicsomos mártással, halszeletek barna mártással.
Második fogás: spagetti tenger gyümölcsivel és fokhagymás öntettel.
Harmadik fogás: olajban ropogósra sütött calamari, kis halak és nagyobb halak.
Desszert: csokis és vaníliás parfé áfonyás lekvárral.
Italaink a vacsorához a ház folyó fehérbora és limoncello volt..
Vacsorázás után nem voltunk restek elvegyülni az óváros forgatagában. Ez a kis út egy szép kis térre vezetett, ahol csinos pincérlányok unszolására először a tér egyik oldalán lévő vendéglő teraszán vizsgáltuk meg a hazai fehérbor minőségét, majd miután bezárt, átültünk a szembeni, közel 100 esztendős kisvendéglőbe, ahol felhörpöltünk egy-két finom bort. A vendéglő zárása után a főtéren találtuk magunk egy újabb vendéglő és egy palackbor társaságába. A kis csapatunk pár egyetemi nótával ismertette meg a vendéglő népét, majd hajnalban cirka egy óra és egy kebab elfogyasztása után értünk vissza a kikötőbe a kishajónkhoz.
A mallorca-i megállónk története tehát pár szösszenetben így történt.
Másnap délelőtt pihentünk, hogy utána belépjünk ebédelni a városba, ahol a tegnapi vacsorához hasonló szerényebb gasztronómiai csodában volt részünk. Ebéd után elkezdtük felkészíteni a hajót és magunkat a következő szakaszra.
Gábort este 7 körül kitettük a városi kikötőben, hogy útját innét nélkülünk repülővel folytathassa haza.
Hajónk 3 fővel folytatja útját Szardínia melletti Ustica kicsi, de annál csodálatosabb szigetére, ahová  várhatóan hétfőn napközben érkezünk meg!

Zárom naplónk sorait, hogy olvashassátok, amit most néktek elmesél a nagy ho- ho- ho nagy …….

A várva várt képek ITT tekintehtők meg!

G Kapitány

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskaz 2009.08.03. 14:41:15

a képaláírások elmaradtak. Ezeket most pótonám:
19/1: mosás után, a szárítás hajtogatva történi.
19/2:cagliari éjjel, ez -azt hiszem- már a vacsora után készült
19/3:navigácós eszköz, be van építve minden hajóba, vagy a Hold éjjel.
19/4:koffein elvonásos Rigó, éjszakai őrségben, 1 óra negyven körül.
19/5: Captain G. ugyan akkor
19/6: A DELFINEK. kb. 20 percet töltöttek velünk, jól megnéztek bennünket. Élmény volt!!:)
19/7: NAPlementés Rigó
19/8:NAPlementés G
19/9: NAPlementés Balázs
19/10:NAPkelte Sardinia felé
19/11: A Zászló, amit nem mindeki ismer fel a művelt nyugaton
19/12:Sardinia belépője, ha nyugatról jössz. De ilyen, ha délről-keletről-északról érkezel.
19/13:G úszik a tengerben
19/14: rigó a tengerben
19/15:egy kis szardiniai starnd. Ilyen is van, bár rendkívül giccses.
19/16:egy régebbi erődítés maradványa. a szigetet övező sziklák egyikén volt ez. fotóztunk másik tizet, de azok is pont így néztek ki.
19/17:hááát, így is lehet, de G szerint ebben semmi élvezet nincs.
19/18:Cagliai-öbölben ilyenek között kellett átmenni. Egy bazi nyagy olajfinomító mellett fotóztuk őket.
19/19:a kikötőben. Cagliari. 2009. július 31.

kiskaz 2009.08.03. 14:43:06

Bocs az írásért! Vissza kell rázódni. Remélem azért minden érthető.

vitorlázós tündérkirálylány 2009.08.03. 17:36:14

Csak jelzem, h én a delfin-nézős útra fizettem be, nem a túlélős kalandtúrára. Már, ha valakit érdekel :-)
Egyébként meg egyre inkább és egyre jobban és mehetnékem van. Péntekig már csak 4-et kell aludni (és csütörtök éjszaka abból is csak felet)! Ja, és nagyon gyúrok az útra: reggel óta hányingerem van...
KoloPapa: köszi a térképeket a beszámoló mellé!

Sün77 2009.08.03. 22:27:48

Na igen! Kedves írók és Tisztelt olvasók! Valami ilyet vártunk már egy ideje. Tartalmas olvasnivaló a munkás és dögmeleg hétköznapokra. Örülök, hogy a tegnapi jóslataimból semmi sem igazolódott be.

Jó szerencsét! Jó szelet! Garatra eks!

KoloPapa 2009.08.04. 07:17:14

@vitorlázós tündérkirálylány: Papa igyekszik odafigyelni az eseményekre munka előtt, közben és után.:) Főleg, hogy idén "csak" földi kiszolgáló.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.08.04. 13:52:51

@vitorlázós tündérkirálylány: szeretnénk megkérni téged, hogy biztasd G kapitányunkat, mielőbb jelezze, ha a Korfuról induló etapnak a menetrendje tisztázódott. Merre? Mikor? Ki kezdi? Ki hol szál fel. estébé...Fontos lenne tudnunk, mégis hova foglaljunk jegyeket:)
köszönöm

Termszetesen nagy hurrá a jól haladó kis hajónak és az elszánt legénységnek.

Bitang Inas 2009.08.04. 13:54:45

@FILTOL: hehe, vacak a java-m a gépen, nem váltott:) de ez én lennék:)

vitorlázós tündérkirálylány 2009.08.05. 09:31:12

@Bitang Inas: Korfuról hazajön G Kapitány is - szerintem nagyjából akkor tud pontos választ mondani. Az fix, hogy a szept 14-i héten szabadságon leszek, akkor biztos megy a hajó valahonnan valahová - és én a fedélzeten leszek. Vagy nem lesz őszinte a mosolyom... :-)

Bitang Inas 2009.08.05. 11:38:57

@vitorlázós tündérkirálylány: ok. bár nekem azt mondta még indulás előtt, hogy az úton fogja kiszámolgatni mi az optimálisabb.
reméljük a legjobbakat.

vitorlázós tündérkirálylány 2009.08.05. 12:29:55

@Bitang Inas: jaja, folyamatban, számolja is - még várja az árajánlatokat, azért nincs meg a tutifix...